2015. augusztus 4., kedd

Mit szedj és mit ne?

Az 1900-as években az emberek az összes tápanyagot az élelmiszerek fogyasztásával juttatták be a szervezetükbe. Ezzel szemben a 2000-res évekre csak az Egyesült Államokban a népesség 23700000000 dollárt költ a különféle táplálékkiegészítőkre évente, derül ki az Amerikai Dietetikus Szövetség statisztikájából. Azonban tudni kell, hogy a nagyobb mennyiségá vitaminfogyasztás nem feltétlünk jelent jobb egészségi állapotot is. De mégis: honnan lehet tudni, hogy melyik vitaminokat kell bevenni, illetve, hogy fogyasztása mekkora összegben indokolt.


Tudd meg, hogy mi hiányzik a szervezetedből

“Miután vidékről a fővárosba költöztem és egy éjszakai állást elvállaltam, úgy éreztem, mintha mindig üresjáraton lennék. Azt hittem, hogy egy morcos, alacsony energiájú személy vagyok” - mondta Edit. “Bárcsak tudtam volna hamarabb is, hogy mindössze annyi volt a gond, hogy hiányzott a szervezetemből a D-vitamin”. Ha éjjeli munkát végzünk, akkor nagyon gyakran előfordulhat, hogy nem ér minket elegendő UV sugár, így nem leszünk képesek elegendő D-vitamint előállítani, ami miatt hangulatingadozások, tartós rosszkedv jelentkezhet. Ha az orvos nem elég leleményes és nem méri meg az illető D-vitamin szintjét, akkor előfordulhat, hogy antidepresszánsokat ír fel, miközben csak egy sima vitaminpótlásra lenne szükség. A súlyos D-vitamin hiányt persze nem lehet pusztán az élelmiszerekkel kezelni, ilyenkor szükség lehet a kiegészítők fogyasztására is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése